در حال بارگذاری ...
صادق خادمی
صادق خادمی

عامل‌هاى كارا بر شهود

دریافت تحلیل آکادمیک این مطلب!

مایلید خلاصه‌ای از این مطلب را مطالعه کرده و سپس یک تحلیل علمی و دقیق از کل مقاله توسط هوش مصنوعی دریافت کنید؟

این ابزار در یک تب جدید باز می‌شود

عامل‌هاى كارا بر شهود

انسان داراى چرخه‌هاى انرژى ( چاكـْرا ) فراوان و مراكز نيروى منحصر به فرد و با ارتعاش‌هاى اختصاصى‌ست كه نيروى حيات و زندگى و خلاقيت را با جريان مداوم انرژى هم از درون تن و هم از بيرون به واسطه‌ى هاله‌ى انرژى فراهم مى‌كند. مراكز عمده‌ى اين چرخه‌ها كه با تنفس در ارتباط است براى غيرمحبوبان و صاحبان قلوب موهبتى، يعنى براى محبّان در كيفيت شهود كاراست.

شهود ناسوتى با تن و ضعف و آلودگى يا قوّت و پاكى چرخه‌هاى انرژى و با توانمندى مديريت تنفس و دم و بازدم‌ها و نيز با سبكى و سنگينى معده و خواب كوتاه يا طولانى و نيز با اقتدار و ضعف نفس در ارتباط است.

اگرچه شهود صافى و ناب آن است كه خودبه‌خودى و بدون انتظار رخنمون شود، ولى مى‌شود شهود را با تمرين‌هاى مداوم، آگاهانه و ارادى و انشايى ساخت تا هرچيزى را كه شهودگر اراده مى‌كند و خواست، رؤيت كند.

تنفس و خواب كه در ابتدا ارادى نيست، براى شهود شفاف و عميق لازم است آگاهانه و ارادى شود تا در كنار دورى از تكثر و كثرت ظهورى و قناعت به عفاف و كفاف و پرهيز از مسكنت و گدامنشى و ابتلا به حرام و حرام‌خوارى، شهودگرْ تاب‌آورى بيابد و براى نمونه به هنگام برشدن و شهود، به انرژى‌هاى سخت و نفوذناپذير و به بازدارنده‌ها مبتلا نشود.

بازبودن يا انسداد، پاكى يا آلودگى و همترازى و تعادل يا كم‌كارى و پركارى و نيز همگامى و جذب اين چرخه‌ها با تكنيك‌هاى تنفس و كوتاهى خواب و سبكى معده و سكوت و كتمان و ضايع‌نكردن ديده‌ها و نسپردن شهود به نااهل و دريغ‌نداشتن آن از شايسته به قصد دستگيرى از وى و بهره‌بردن از اقتدار پديده‌هاى قدرتىِ اجنه كه توان برشدن به عوالم ديگر دارند يا مصرف قدرت پديده‌هاى ماورايى مانند روح‌القدس، به معيار امتياز در علم و نبوغ و زيبايى و انس و جذب، بدون طمع‌ورزى مادى و خودخواهى و هوسبازى و نيز موقعيت باطن كه بر سكّوى دل به سِرّ، خفا و اخفا مى‌رسد، كيفيت و امتداد و سير و خلسه و قدرت نفوذ و دامنه و باند و ميدان شهود، شفافيت و سپرده‌پذيرى داده‌هاى هجومى شهود را تحت تأثير قرار مى‌دهد. البته كسى كه به نهايت برسد، انتظار و توقع و طمعى به شهود ندارد و نه سبب‌سازى مى‌كند و نه سبب‌سوزى و از طريق انس و عشق و جذب، شهودگر آنچه مى‌شود كه به‌ضرورت براى او پيشامد دارد. فرد ضعيف يا آلوده به حرام و ظلم و دروغ، چنانچه بدون مربى كارآزموده و صافى‌شدن پى‌گير شهود باشد، ممكن است به اختلال در مشاعر و در شخصيت دچار گردد.

شهود با آن‌كه حضور بى‌واسطه‌ى واقعيت است و فاعل شناسا با معلوم وحدت دارد، ولى هم وحدت و صفاى باطنى و جذب، امرى تشكيكى و نسبى در همان صحنه‌ى حضور است و هم خيال شهودگر را مشوب و مخالف با ساحت مثال منفصل مى‌سازد و هم شهود مثال منفصل كه نفسانى و درگير ذهن است در افراد مبتدى به حافظه سپرده مى‌شود و حافظه با دخالت مغز مى‌تواند از نوع حافظه‌ى كاذب باشد و شهود پس از قطع رابطه با حضور، احتمال دارد كاذب گردد. با توجه به اين عامل‌ها، صدق شهود همانند دانش، امرى نسبى و در هر شهودگرى به ميزانى متفاوت از ديگرى توفيق دارد. ضمن آن كه يك انسان نيز مى‌تواند بى‌نهايت تعين داشته باشد و در هر تعينى آگاهى و شهودى متفاوت از تعين پيشين دارا گردد. انسانى كه برخوردار از اعتدال جمعى و مشاعى‌ست، راست‌ترين شهود و آگاهى را داراست.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Footer Section

🔍 در حال آماده‌سازی تحلیل هوشمند...

پنجره جدیدی برای شما باز شد. چنانچه تحلیل مقاله را در آنجا مطالعه نمودید، این پنجره را ببندید.

بالا منو آهنگ تصویر تازه‌ها
فهرست اصلی
خوشحالیم میزبان شما در وب سایت صادق خادمی هستیم ...

پخش آهنگ

نمایش تصویر

تصویر